Bestiariusz Winhersted

Typ BN:
Bohater Niezależny

Rozbójnik polujący na drogach na łatwe łupy od podróżnych i okolicznych chłopów. "Pieniądze albo życie, czy co tam masz", to jego dewiza. Rozbójnicy często łączą się w bandy - jeśli szlak jest uczęszczany to nawet spore i terroryzują najbliższą okolicę. Grupa 5-10 zbójców potrafi dopiec... more

Bonus BN (+2):
Siła Fizyczna (SF)
Prymitywni ale silni. To wystarczy by zdobyć łupy na drogach.
Minus BN (-2):
Koncentracja (K)
Nie mają cierpliwości do bardziej skomplikowanych zadań
Ilość ran jednostki:
[ ]
Typ BN:
Bohater Niezależny

Typowy chłop w zgrzebnym przyodziewku, występuje "masowo" w każdej wiosce. Zazwyczaj gdzieś nieopodal będzie też jego żona / kobieta i stadko dzieci.

Bonus BN (+2):
Siła Fizyczna (SF)
Praca na roli, może nie czyni wojownikiem, ale wzmacnia mięśnie.
Minus BN (-2):
Błyskotliwość (B)
Mało kto będzie zwracał uwagę na prostego chłopa.
Ilość ran jednostki:
[ ]
Typ BN:
Bohater Niezależny

Ubrany w czarną skórzaną zbroję i takież spodnie. Wysokie buty, do jazdy konnej oraz ciemnobrązowy płaszcz z kapturem - z małą czarną kobrą, naszytą na piersi. Zazwyczaj walczy krótkim mieczem, bądź krzywą wschodnią szablą. Nieźle też strzela z łuku.

Bonus BN (+2):
Koncentracja (K), Siła Fizyczna (SF)
Szybcy i zabójco skuteczni ninja.
Minus BN (-2):
Błyskotliwość (B)
Starają się pozostać w ukryciu
Ilość ran jednostki:
[ ] [ ]
Typ BN:
Bohater Niezależny

Zazwyczaj wystepują w grupach po 8 osób (plus przywódca jako 9). Bycie kapłanem jest ich funkcją społeczną - jednocześnie mogą być wojownikami, kupcami rolnikami etc.

Bonus BN (+2):
Spryt (Sp)
Umiejętnośc dostosowania się do różnych ról i sytuacji wymaga sprytu.
Minus BN (-2):
Błyskotliwość (B)
Nie należy nadmiernie rzucać się w oczy.
Ilość ran jednostki:
[ ]
Typ BN:
Bohater Niezależny

"Morscy ludzie" często łączą się w oddziały po 8 do 10 osób. Zazwyczaj są one jednorasowe, ale zdażają się i mieszane (np. ryboludzie z elfami morskimi).

[ ] [ ] [ ] [ ] [ ]          [ ] [ ] [ ] [ ] [ ]

Bonus BN (+2):
Siła Fizyczna (SF)
To komando żołnierzy
Minus BN (-2):
Koncentracja (K)
Nie kombinują nadmiernie - w kupie siła, więc trzymajmy się kupy
Ilość ran jednostki:
[ ]
Typ BN:
Bohater Niezależny

Morscy rozbójnicy, gotowi za rum i garść złota poderżnąć gardło swoim towarzyszom. Liczebność załogi różni się, ale można przyjąć, że na każdy statek przypada od dwóch do czterech oddziałów po 8-10 osób.

Bonus BN (+2):
Siła Fizyczna (SF)
Rzezimieszki i łotry nawykłe do prostej rąbaniny.
Minus BN (-2):
Koncentracja (K)
Niecierpliwi i w większości tępi jak ich własne buty.
Ilość ran jednostki:
[ ]
Typ BN:
Bohater Niezależny

Zazwyczaj chodzą w grupach pod dwóch - trzech strażników. Czasami, przy "stanie wyjątkowym" w mieście, straże są podwajane. Mała liczebność grupy, nie powinna powodować lekceważenia. Strażnicy mają zawsze jakieś sposoby na wezwanie pomocy - zazwyczaj są to "świstawki" / "gwizdki" / "... more

Bonus BN (+2):
Siła Fizyczna (SF)
Żołnierze, po bazowym przeszkoleniu.
Minus BN (-2):
Spryt (Sp)
Aby być w straży nie trzeba być zbyt lotnym, ale warto choć trochę być uczciwym.
Ilość ran jednostki:
[ ]
Typ BN:
Bohater Niezależny

14 do 20 osób załogi szkunera. Prości marynarze, na codzień raczej parający się przenoszeniem paczek niż walką, jednak ciężka codzienna praca czyni z nich groźnych przeciwników.

[ ] [ ] [ ] [ ] [ ]          [ ] [ ] [ ] [ ] [ ]

[ ] [ ] [ ] [ ] [ ]          [ ] [ ] [ ] [ ] [ ]

Bonus BN (+2):
Siła Fizyczna (SF)
Załadunek towarów i codzienna praca na pokładzie robią swoje.
Minus BN (-2):
Spryt (Sp)
To prości i w zasadzie uczciwi chłopcy.
Ilość ran jednostki:
[ ]
Typ BN:
Bohater Niezależny

Działają samotnie i w grupach. Tworzą gangi, które kontrolują małe obszary miasta. Oficjalnie nie tworzą większej organizacji, nieoficjalnie krążą pogłoski o królach złodziei.

Bonus BN (+2):
Spryt (Sp)
Spryt jest nieodzowną cechą dobrego złodzieja.
Minus BN (-2):
Moc Psychiczna (MP)
Kto innych nabiera, sam może być też nabrany.
Ilość ran jednostki:
[ ]
Typ BN:
Bohater Niezależny

Człowiek lasu, przystosowany do życia w trudnym terenie. Żyje zazwyczaj z tego co upoluje lub znajdzie. Praktyczne, lekkie ubranie i prosta broń myśliwska to większość jego majątku. Zazwyczaj jest sam, czasami jednak łowcy łączą się w grupy od dwóch do pięciu osób.

Bonus BN (+2):
Spryt (Sp)
Umiejętność dostosowania się jest ważna aby przetrwać.
Minus BN (-2):
Błyskotliwość (B)
Jeśli inni mnie nie zauważają, tym lepiej dla mnie.
Ilość ran jednostki:
[ ] [ ]