Bestiariusz Winhersted

Świat Winhersted, jest pełen zadziwiających istot, roślin i zwierząt. Oczywiście poza nimi, są też zupełnie zwykli bandyci, piraci i... rolnicy. Dla ułatwienia tworzenia scenariuszy, poniżej prezentuję listę niektórych z nich.

Bandyta / Łotr
Typ BN:
Bohater Niezależny

Rozbójnik polujący na drogach na łatwe łupy od podróżnych i okolicznych chłopów. "Pieniądze albo życie, czy co tam masz", to jego dewiza. Rozbójnicy często łączą się w bandy - jeśli szlak jest uczęszczany to nawet spore i terroryzują najbliższą okolicę. Grupa 5-10 zbójców potrafi dopiec niejednej wiosce.

Bonus BN (+2):
Siła Fizyczna (SF)
Prymitywni ale silni. To wystarczy by zdobyć łupy na drogach.
Minus BN (-2):
Koncentracja (K)
Nie mają cierpliwości do bardziej skomplikowanych zadań
Ilość ran jednostki:
[ ]
Chłop
Typ BN:
Bohater Niezależny

Typowy chłop w zgrzebnym przyodziewku, występuje "masowo" w każdej wiosce. Zazwyczaj gdzieś nieopodal będzie też jego żona / kobieta i stadko dzieci.

Bonus BN (+2):
Siła Fizyczna (SF)
Praca na roli, może nie czyni wojownikiem, ale wzmacnia mięśnie.
Minus BN (-2):
Błyskotliwość (B)
Mało kto będzie zwracał uwagę na prostego chłopa.
Ilość ran jednostki:
[ ]
Golem
Typ BN:
Bohater Niezależny

Sztuczne mechanizmy posiadające specjalne "magiczne" programy, dające im częściową niezależność. Zazwyczaj są tworzone do wykonywania konkretnych prac, ale niektórzy naukowcy rozbudowują je tworząc niemal samodzielne sługi.

Zazwyczaj budowane są z drewna, gliny i metalu. Znacznie rzadziej ze szkła i cześci organicznych - aczkolwiek te ostatnie czasami są transmutowane.

Niezwykle ciężko jest je zatrzymać - działają, dopóki cały mechanizm nie zostanie kompletnie uszkodzony.

Bonus BN (+2):
Koncentracja (K), Siła Fizyczna (SF)
Dedykowane do specyficznych prac, wykonują je ndazwyczaj dokładnie. Zazwyczaj są to ciężkie prace fizyczne.
Minus BN (-2):
Moc Psychiczna (MP), Spryt (Sp)
Golemy nie wykazują nadmiernego sprytu ani umiejętności psychicznych
Ilość ran jednostki:
[ ] [ ] [ ]
Latający Wąż
Typ BN:
Fauna

Latające węże są niezmiernie rzadko spotykanymi stworzeniami. Nie oznacza to, że jest ich mało - po prostu znacznie częściej można znaleźć ślady ich działań niż same węże. Żyją w większości na poziomie strefy pyłu, unosząc się w niej swobodnie na swych skrzydłach. Jeśli poruszają się tuż pod powierzchnią, czasami można dostrzec ich niewyraźny, zygzakowaty ślad, szybko mknący w określonym kierunku. Osiągają różne rozmiary - od małych, około metrowych osobników, do olbrzymich - 20 a nawet 30 metrowych. Ich apetyt jest adekwatny do wielkości. Głodne nie mają oporów by wypełznąć na którąś z wysp i spustoszyć ją z wszystkiego na co będą miały ochotę. Duże osobniki są w stanie zagrozić nawet wiosce.

Możliwość latania w strefie pyłu, zapewniają im duże pęcherze powietrzne, wypełnione gazami pochodzącymi z procesów trawiennych oraz skrzydła, których kształt, rozmiar i ilość zależy od gatunku i wielkości węża.

Większość z nich jest jadowitych, przy czym część wykształciła umiejętność plucia jadem o konsystencji lepkiego soku. Polują w ten sposób na ptaki i duże owady. Jeśli są w stanie dotrzeć bezpośrednio do ofiary - owijają się wokół niej, dusząc.

Bonus BN (+2):
Szybkość (Sz)
Ich ataki są błyskawiczne i śmiertelnie skuteczne.
Minus BN (-2):
Błyskotliwość (B)
Działają cicho i z zaskoczenia
Ilość ran jednostki:
Od [ ] do [ ] [ ] [ ] [ ] [ ]
Piraci
Typ BN:
Bohater Niezależny

Morscy rozbójnicy, gotowi za rum i garść złota poderżnąć gardło swoim towarzyszom. Liczebność załogi różni się, ale można przyjąć, że na każdy statek przypada od dwóch do czterech oddziałów po 8-10 osób.

Bonus BN (+2):
Siła Fizyczna (SF)
Rzezimieszki i łotry nawykłe do prostej rąbaniny.
Minus BN (-2):
Koncentracja (K)
Niecierpliwi i w większości tępi jak ich własne buty.
Ilość ran jednostki:
[ ]
Skrzydlate małpy
Typ BN:
Fauna

Skrzydlate małpy, są zwierzętami występującymi w ciepłych regionach. Zdolność latania i szybowania, zawdzięczają parze błoniastych - nietoperzowatych skrzydeł, które potrafią osiągać dwukrotność ich wysokości. Bytują w stadach liczących od kilku do kilkunastu sztuk - Zazwyczaj takie stado składa się z kilku "rodzin". Niektórzy badacze donoszą o umiejętności wykorzystania przez nie prostych narzędzi. Sprzyjają temu chwytne kończyny. Żywią się owocami i drobnymi zwierzętami. Są stworzeniami terytorialnymi - jeśli poczują się zagrożone, mogą zaatakować nawet większą grupę intruzów.

Bonus BN (+2):
Siła Fizyczna (SF), Spryt (Sp), Szybkość (Sz)
Minus BN (-2):
Błyskotliwość (B), Koncentracja (K), Moc Psychiczna (MP)
Ilość ran jednostki:
[ ] [ ]
Strażnik miejski
Typ BN:
Bohater Niezależny

Zazwyczaj chodzą w grupach pod dwóch - trzech strażników. Czasami, przy "stanie wyjątkowym" w mieście, straże są podwajane. Mała liczebność grupy, nie powinna powodować lekceważenia. Strażnicy mają zawsze jakieś sposoby na wezwanie pomocy - zazwyczaj są to "świstawki" / "gwizdki" / "krótkofalówki" / "komunikatory" - w zależności od świata, w któym toczy się gra. W efekcie bardzo szybko ich liczba może się zwiększyć w danym rejonie.

Bonus BN (+2):
Siła Fizyczna (SF)
Żołnierze, po bazowym przeszkoleniu.
Minus BN (-2):
Spryt (Sp)
Aby być w straży nie trzeba być zbyt lotnym, ale warto choć trochę być uczciwym.
Ilość ran jednostki:
[ ]
Wabiczka Plugawa
Typ BN:
Flora

Wabiczka Plugawa (Conciliandae Sordidos), to roślina spotykana na lewitujących wyspach świata Winhersted. Nieostrożni podróżni mogą zostać przez nią oszołomieni niezwykle przyjemnym zapachem i w konsekwencji zapadają w sen. Jeśli nie zostanie on przerwany na czas - umierają. Ich ciała rozkładając się, dostarczają roślinie niezbędnych składników odżywczych. Jej piękne, duże, karminowe kwiaty przyciągają swym wyglądem.

Wabiczka występuje głównie na ciepłych i wilgotnych wyspach, których klimat sprzyja rozprzestrzenianiu się zapachu. Rośnie w koloniach. Rozmnaża się za pomocą kłączy. Jej małe egzemplarze są stosowane w gabinetach medycznych jako środek usypiający, przed operacjami.

Jest wrażliwa na mróz - przy niskich temperaturach część naziemna rośliny umiera, by po ociepleniu klimatu posłużyć jako urzyźnienie ziemi dla nowych odrostów.

 

Bonus BN (+2):
Moc Psychiczna (MP)
Oddziaływuje na zmysły - wzrok, węch i za ich pośrednictwem na umysł
Minus BN (-2):
Szybkość (Sz)
Jak to roślina, jest dość mało ruchliwa
Ilość ran jednostki:
[ ] [ ]
Wilkołak
Typ BN:
Bohater Niezależny, Fauna

Wilkołaki należą do grupy istot polimorficznych. Posiadają dwie postacie główne - człowieka i wilka. W wilczej postaci są znacznie szybsze i silniejsze ale bardziej opierają się na instynktach niż umyśle. Stają się też wrażliwe na srebro. Wilkołaki tworzą watahy, w których istotną rolę pełni hierarchia, jak w wilczym stadzie. Samiec alfa, może być nawet dwukrotnie silniejszy, szybszy i sprytniejszy niż pozostałe wilki.

Bonus BN (+2):
Siła Fizyczna (SF), Spryt (Sp), Szybkość (Sz)
Postać zwierzęca, powoduje zwiększenie cech fizycznych
Minus BN (-2):
Koncentracja (K), Moc Psychiczna (MP)
Instynkt ma swoje prawa, łatwiej je zdekoncentrować.
Ilość ran jednostki:
[ ] [ ] [ ] [ ] [ ]
Złodzieje miejscy
Typ BN:
Bohater Niezależny

Działają samotnie i w grupach. Tworzą gangi, które kontrolują małe obszary miasta. Oficjalnie nie tworzą większej organizacji, nieoficjalnie krążą pogłoski o królach złodziei.

Bonus BN (+2):
Spryt (Sp)
Spryt jest nieodzowną cechą dobrego złodzieja.
Minus BN (-2):
Moc Psychiczna (MP)
Kto innych nabiera, sam może być też nabrany.
Ilość ran jednostki:
[ ]

Strony