Generator Bohaterów Niezależnych 4dF

Bohaterowie Niezależni są solą każdego świata. Bez nich, staje się on nijaki, bez smaku i nudny. Oczywiście jak z każdą przyprawą i w tym wypadku nie należy przesadzać. Poniższy generator może ułatwić proces tworzenia NPC (non player character). Wykorzystywane są  w nim kości FUDGE, ale nie powinno być problemu z transpozycją na nie wyników otrzymanych przy użyciu zwykłych kostek sześciennych:
  • 1 lub 2 oczka na 1k6: -1 na 1kF
  • 3 lub 4 oczka na 1k6: 0 na 1kF
  • 5 lub 6 oczek na 1k6: +1 na 1kF
Generator operuje na cechach ogólnych - koncentruje się na charakterze tworzonej postaci niezależnej i jej relacjach z bohaterami prowadzonymi przez graczy, tak więc można go z łatwością zaadaptować do dowolnego systemu RPG.

Płeć bohatera niezależnego

Jeśli nie jesteś pewien jaka ma być płeć tworzonego NPC’a, rzuć kostką 1kF:
  • [-]: Mężczyzna
  • [0]: Ponów rzut
  • [+]: Kobieta

Klasa społeczna bohatera niezależnego

Określenie klasy społecznej można wykonać za pomocą rzutu 2kF i zsumowania wyników:
  • [-2]: Przestępczy półświatek
  • [-1]: Klasa niższa – chłop / artysta / najemny robotnik
  • [0]: Klasa średnia – rzemieślnik / kupiec / najemnik
  • [+1]: Klasa zamożna - Kapłan / Mag / Naukowiec
  • [+2]: Arystokrata

Ilość powiązań z postaciami graczy

Z wyłączeniem sytuacji, gdy prowadzimy grę jednemu graczowi, określenie ilości powiązań NPC z postaciami graczy może pomóc w wytworzeniu relacji wewnątrz drużyny. Najprościej można ją określić za pomocą wartości bezwzględnej rzutu 4kF. Jeśli otrzymana wartość jest większa od ilości graczy, należy przyjąć, że tworzony bohater niezależny ma relacje z każdym z nich.
Przykład: Wynik -3 oznacza 3 powiązania tworzonego NPC’a z postaciami graczy.

Charakter powiązania z postacią

Ponieważ każda relacja może być inna, określa się ją osobno, na podstawie rzutu 4kF. Warto pamiętać, że relacja może się zmieniać z czasem – zarówno samoistnie jak i w efekcie działań bohatera prowadzonego przez gracza. Nie musi być również symetryczna, dlatego warto ustalić niezależnie relację NPC – postać gracza jak i zwrotną.
  • [-4]: Nienawiść, być może na skutek zranionego uczucia
  • [-3]: Wrogość, poczucie bycia oszukanym przez bohatera
  • [-2]: Chęć wykorzystania postaci gracza do własnych celów.
  • [-1]: Niechęć lub podejrzliwość – być może wynikająca z częściowego uzależnienia od postaci gracza
  • [0]: Relacja neutralna – zazwyczaj na gruncie czysto zawodowym
  • [+1]: Uprzejmość i pewna doza zaufania.
  • [+2]: Przyjaźń i sympatia
  • [+3]: Poczucie wdzięczności, prawdziwy lub wyimaginowany dług względem bohatera
  • [+4]: Miłość – otwarta bądź utajona

Charakter postaci niezależnych

Każdą postać niezależną powinien określać jakiś typ zachowań. Jej sposoby działania i kierunki, mogą być zależne od pozycji jaką zajmuje w społeczeństwie ale charakter, jest niezależny od okoliczności. Może się tylko na różne sposoby manifestować. Do jego określenia można użyć klasyfikacji pochodzącej z teorii Enneagramu, próbującej sklasyfikować osobowości ludzi w dziewięciu kategoriach. Dla potrzeb gry, zamiast rozwiązywania testu, proponuję wykonanie rzutu 2kF. Jeśli zależy nam na stworzeniu bardziej skomplikowanej osobowości – można rzucić dwukrotnie. Opisy charakterów, zostały na potrzeby gry uproszczone i nieco zmodyfikowane.
UWAGA: Jeśli podczas tworzenia bohatera, gracz ma problem z jego motywami działania, poniższa lista również może w tym pomóc.
  • [-, -]: Perfekcjonista – żyje wedle swoich określonych zasad. Jest skrupulatny, dokładny i wymagający. Ustala wysokie standardy, których wymaga od siebie i innych. Wszelkie niedokładności go rażą.
    • Zaleta: Dokładnie wykonuje zadania i realizuje cele
    • Wada: Nadmierny perfekcjonizm, może prowadzić do wiecznego "szlifowania zadań"
  • [-, 0]: Dawca – jest wrażliwy i opiekuńczy. Potrafi być hojny ale wymaga również wzajemności i uwagi. Lubi dobrą zabawę i ma poczucie humoru. Trzeba z nim ostrożnie postępować, zwłaszcza w wypadku krytyki. Jest zazdrosny o innych.
    • Zaleta: Łatwo nawiązuje znajomości
    • Wada: Nie umie odmawiać
  • [-, +]: Zdobywca – energiczny, dążący szybko do wyznaczonych celów. Wierzy w swoje możliwości. Nie lubi niekompetencji i źle się czuje zapomniany. Wiecznie rywalizuje z otoczeniem.
    • Zaleta: Zawsze wie, co się wokół dzieje
    • Wada: Jest gotów przybrać każdą maskę by zrealizować własne cele
  • [0, -]: Indywidualista – romantycznie usposobiony, wiecznie szukający uniesień typ charakteru. Czasami popada w stany depresyjne. Jest bardzo wrażliwy, to artysta, żyjący w świecie własnej wyobraźni.
    • Zaleta: Jest kreatywny. Intuicja rzadko go zawodzi.
    • Wada: Wieczne poczucie samotności
  • [0, 0]: Obserwator – analityczny umysł, badający otoczenie ze szkiełkiem i okiem. Introwertyk, który wszystkie elementy musi przemyśleć nim wyartykułuje wnioski. Jego spokój jest legendarny i niekiedy straszny. Jego umysł jest tak ostry, że czasami sam się nim kaleczy.
    • Zaleta: Zachowuje spokój nawet w najbardziej kryzysowej sytuacji.
    • Wada: Brak siły przebicia, by wyrazić własne zdanie.
  • [0, +]: Lojalista – odpowiedzialny i godny zaufania sługa. Jeśli się czegoś podejmuje, można to uznać za wykonane, chyba że niebo zawali się mu a głowę. W drugą stronę – nie podejmuje się działań, które wykraczają poza jego możliwości. Niestety lojaliści nie są odważni i zazwyczaj przeczekują problemy.
    • Zaleta: Jest gotów ciężko pracować
    • Wada: Nie jest w stanie wziąć odpowiedzialności za nic
  • [+, -]: Entuzjasta – łatwo się zapala do projektów i niestety równie szybko gaśnie. Wiecznie szuka nowych doznań. Czerpie z życia garściami i otrzymuje równie wiele przyjemności co przykrości. To niestrudzeni podróżnicy, którzy nie mogą usiedzieć w jednym miejscu.
    • Zaleta: Posiada wiele umiejętności i zainteresowań
    • Wada: Nie kończy rozpoczętych planów
  • [+, 0]: Szef – bezceremonialny i bezpośredni. Wychodzi z założenia, że on tu rządzi i skoro płaci to wymaga. Może być zarówno opiekuńczy i troskliwy jak i apodyktyczny, szorstki i destrukcyjny. Stara się ustawić cały świat pod siebie.
    • Zaleta: Umie przejąć kontrolę nad sytuacją
    • Wada: Jest pamiętliwy
  • [+, +]: Rozjemca – jest w stanie znaleźć złoty środek, pod warunkiem że wszyscy będą do niego dążyć. Wymaga zachowania pewnych form i właściwego formułowania potrzeb. Żyją teraźniejszością. Tłumią emocje – zwłaszcza negatywne. Umieją manipulować otoczeniem.
    • Zaleta: Umie znaleźć kompromis
    • Wada: Brak inicjatywy własnej

Imię postaci niezależnej

Bez imienia, postać nie byłaby pełna. W wypadku pozycji społecznej wyższej niż średnia, warto pamiętać również o tytule. Zwracanie się do czarnoksiężnika „Panie Heniu” o ile nie jest się mu równym lub wyższym stanem, w najlepszym wypadku może skończyć się czasową zamianą w żabę. W drugą stronę – imiona w niższych warstwach społecznych lub w wypadku familiarności bywają często skracane – i tak z Andrzeja może powstać Andy. Poniższa tabela pozwala na wygenerowanie imion i nazwisk za pomocą serii rzutów 3kF:
Wynik rzutu Imię żeńskie Imię męskie Nazwisko

[-,-,-]

[-,-,0]

[-,-,+]

[-,0,-]

[-,0,0]

[-,0,+]

[-,+,-]

[-,+,0]

[-,+,+]

[0,-,-]

[0,-,0]

[0,-,+]

[0,0,-]

[0,0,0]

[0,0,+]

[0,+,-]

[0,+,0]

[0,+,+]

[+,-,-]

[+,-,0]

[+,-,+]

[+,0,-]

[+,0,0]

[+,0,+]

[+,+,-]

[+,+,0]

[+,+,+]

Cecylia

Abby

Julia

Helen

Martha

Audrey

Diana

Aurelia

Gertruda

Kornelia

Agnes

Alva

Ifigenia

Oliwia

Izabella

Wilhelmina

Jasmine

Anna

Kleopatra

Sylwia

Amelia

Dora

Elwira

Beata

Katarzyna

Zofia

Danuta

Hamilton

Simon

Oliwier

Thomas

Elias

Janusz

John

Emmet

Nikodem

Barnaba

Karl

Adalbert

Ryszard

Salomon

Oskar

Franc

Andrew

Arthur

Ralf

Emanuel

Erazm

Nemo

Lucjan

Kacper

Melchior

Baltazar

Konstanty

Lawless

Kowalski

Skywalker

Sparrow

Hammer

Gunn

Steel

Gates

King

Cook

Palmer

West

Fisher

Craft

Hawk

Bacon

Luck

Oldfield

Walker

Barley

Gold

Glass

Jelly

Lewis

White

Smith

Silver

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
To tylko zabezpieczenie chroniące stronę przed botami.
2 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.