Gwiezdne Szlaki

W dalekiej przyszłości ludzkość osiągnęła stopień rozwoju technologii umożliwiający podróżowanie w podprzestrzeni. Powróciły romantyczne wizje kolonizacji kosmosu. Pozwoliło to na połączenie sił rządów, nauki i biznesu w jednym celu - odkrycia nowych światów. Olbrzymie fabryki, budowane na orbitach planet układu słonecznego, umożliwiały konstrukcje statków kosmicznych dalekiego zasięgu. Wynalezienie napędu anihilacyjnego i grawitacyjnego uniezależniło je w znacznym stopniu od specjalistycznych, drogich i niebezpiecznych paliw, znanych w XXI wieku. Ludzkość dojrzała do chwili, w której może wyruszyć w nieosiągalne do tej pory miejsca - a co więcej, by mieć szansę z nich wrócić.

Rola postaci graczy

W tym settingu, gracze wcielają się w członków załogi międzygwiezdnych statków, wysyłanych z układu słonecznego. Wśród nich znajdzie się miejsce zarówno dla naukowców czy techników (w tym również pilotów), jak i wyszkolonych żołnierzy. Grupy badające nowe planety są bardzo różnorodne - nigdy nie wiadomo, z jakimi wyzwaniami przyjdzie się mierzyć po wylądowaniu.

Statki kosmiczne

Statki międzygwiezdne wymagają licznej załogi. Można traktować je w pewnym sensie jak średniej wielkości samowystarczalne miasteczka, przemieszczające się z ogromną prędkością w przestrzeni kosmicznej. Mimo iż wiele elementów jest zautomatyzowanych, ludzie nadal pozostali sobą - wraz z wszelkimi wadami i zaletami. Ze względu na zamknięte środowisko, dochodzą do głosu różne ukryte lęki i wszelkie zjawiska społeczne wynikające z długiego przebywania w zamkniętej społeczności. Te olbrzymie konstrukcje, zazwyczaj nie zapuszczają się do wnętrza układów planetarnych. Jest to zbyt ryzykowne, dlatego na ich pokładach znajdują się zazwyczaj dwa lądowniki - mikrostacje badawcze, przeznaczone do badania planet. Wyposażone w konwencjonalne napędy są w stanie dotrzeć do wytypowanych planet i osiąść w wyznaczonym miejscu.

Badania kosmosu

Przestrzeń kosmiczna jest ogromna i cały czas się rozszerza. Co więcej nie wszystkie gwiazdy mają swoje układy planetarne a ta odrobina, która je posiada - nie zawsze jest stabilna. Wszystko może się zdarzyć a celem nadrzędnym jest eksploracja. Planety, posiadające warunki zbliżone do Ziemi, są niezmiernie rzadkie - więc badanie odkrytych globów nie jest ograniczone jedynie do nich. Wszelkie zebrane dane są katalogowane. To, czego najbardziej brakuje - to łączność. Nadal najszybsza znana forma jest ograniczona do prędkości światła, co utrudnia koordynację działań między statkami. Te ostatnie - zwłaszcza podprzestrzenne szybciej są w stanie wrócić do macierzystego portu niż dotrze wysłana przez nie wiadomość.

Również ekipy badaczy, wysyłane na planety są skazane najczęściej na siebie. Wszelka pomoc - może dotrzeć zbyt późno. Każdy z jej członków ma podstawowe pojęcie o sztuce przetrwania, umie posługiwać się lekką bronią (blastery ręczne, paralizatory, ogłuszacze) i zna podstawy sztuk walki. Cywilom oczywiście daleko w sprawności do specjalistów, ale przynajmniej w teorii powinni dać sobie radę.

Cywilizacje pozaziemskie

Jednym z celów kosmicznej ekspansji jest znalezienie życia lub jego śladów poza ziemią. Jest to możliwe.  Nowe formy życia mogą mieć różny stopień cywilizacji. Egzystują zapewne w innych warunkach biologicznych - planet zbliżonych do Ziemi nie jest wiele. Niemal pewne jest, że różnią się od nas kształtem. Mogą posiadać własne cele i nie zawsze będą one przyjazne.

Istnieje możliwość gry przedstawicielem innej rasy, lecz wymaga to najpierw stworzenia całej cywilizacji oraz jej relacji z Ziemią a być może i innymi istotami. Wersja podstawowa settingu, ogranicza rasy grywalne jedynie do ludzi.

Typy settingu: 
Futuryzm
Science Fiction
Space Opera
Setting: 

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
To tylko zabezpieczenie chroniące stronę przed botami.
16 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.