Wyspy niezależne

Niezależne wyspy są regionami, które z różnych przyczyn pozostają poza federacjami. Może wynikać to zarówno ze struktury społecznej, konfliktu interesów, położenia geograficznego lub celów samych federacji.

Klaseder

Miasto pirackie, położone na dość dużym, zaopatrzonym we własne, rybne jeziora atolu. W zasadzie jest to podwójna wyspa - zewnętrzna, tworząca pierścień, została przekształcona w linię obronną, mogącą stawić czoła wielu statkom federacji, podczas gdy wewnętrzny ostrów - unoszący się nad nią, stanowi główną bazę i port dla sterowców i balonów, w którym można spotkać najgorsze szumowiny Winhersted. To mekka tych wszystkich, którzy muszą zrobić jakiś ciemny interes lub w jego konsekwencji nie są mile widziani w "uczciwych" portach.

Rzemieślnicy i naukowcy o szalonych umysłach, poszukiwacze szczęścia, szulerzy oraz pospolici mordercy i rabusie mają tu względnie bezpieczną przystań, która nie jest też wolna od szpiegów federacji. Te ostatnie wolą mieć oko na jeden port niż szukać po wszystkich archipelagach rozproszonych łotrów.

Elaaner

Położony na równinnej wyspie kupiecki port Elaaner, wyróżnia się szczególnie restrykcyjnym prawem. Nikt, z wyjątkiem stróżów prawa, nie ma prawa do noszenia broni poza własnym statkiem powietrznym. W zamian oferuje pełen zakres usług w zakresie zawierania umów handlowych i dostęp do towarów z całego Winhersted - również tych najrzadszych. To w Elaanerze przedstawiciele trzech fedearcji negocjują umowy handlowe, dotyczące wymiany surowców między nimi.

Miasto i wyspa jest strzeżona na stałe przez trzy eksadry wojennych sterowców - po jednej z każdej federacji. Znajdujący się w nim centralny rejestr handlowy, pozwala na zdobycie informacji o kupcach, cenach towarów i... zmianach w gospodarkach poszczególnych wysp. Dostęp do niego, wymaga jednak posiadania odpowiednich uprawnień. Wiedza jest jednym z ważniejszych towarów, o czym doskonale wiedzą oligarchowie rządzący tym regionem.

Typy settingu: 
Piraci
Steampunk
Setting: 

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
To tylko zabezpieczenie chroniące stronę przed botami.
5 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.