Generator Pogody

Czynnikiem aż nazbyt często pomijanym, lub sprawiającym pewną trudność w określeniu podczas sesji jest pogoda. Oczywiście, ma ona minimalne znaczenie, jeśli gra toczy się w podziemiach, ale drużyna badająca niedostępne góry lub choćby poszukująca rozwiązań w mieście, jest narażona na jej kaprysy. Przy grach opartych na scenariuszu, umiejętne operowanie pogodą może pomóc w budowaniu odpowiedniego nastroju. Niekiedy jej "usztywnienie" może być nieodzowne (np. mgliste uliczki Londynu podczas detektywistycznego śledztwa). W trakcie grania modelem sandboxowym, pogoda jak każdy element świata może podlegać losowaniu. Bez względu na sposób gry, może się zdarzyć tak, że po prostu zaistnieje potrzeba wygenerowania aktualnej pogody. Można to zrobić w prosty sposób, za pomocą dwóch kości sześciennych.

Pogodę możemy podzielić na 6 czynników - przy czym każdy z nich może łączyć się z każdym. Co więcej, powtarzająca się pogoda może potęgować dany element - wiatr silniej wieje, mżawka przeradza się w deszcz a ten w ulewę, słońce zamiast przyjemnego ciepła może dawać upał a w dalszej konsekwencji skwar. Odpowiednie stopniowanie należy już do prowadzącego przygodę. Poniższa macierz, ma za zadanie uprościć określenie pogody panującej w danym miejscu. W celu łatwiejszego użycia tabeli, warto użyć dwukolorowych kości lub przyjąć zasadę, że pierwsza kość daje nam wynik z kolumny a druga z wiersza - przy czym to pierwsza kość dominuje.

UWAGA: Określenie pogody warto zrobić już na początku gry - ponieważ wiele elementów opisywanej sceny może być od niej zależnych.

1d6\1d6 1 (wiatr) 2 (cisza) 3 (ciepło) 4 (zimno) 5 (sucho) 6 (mokro)
1 (wiatr) silny wiatr porywisty wiatr ciepły wiatr przejmujący wiatr suchy wiatr zacinająca mżawka
2 (cisza) łagodny zefirek bezwietrzny dzień słoneczny dzień chłodny dzień cichy dzień wilgotne powietrze
3 (ciepło) ciepły, wietrzny dzień słoneczny dzień praży słońce pochmurny dzień ciepły dzień parno
4 (zimno) zimny wiatr chodny dzień zmienna temperatura niebo zaciągnięte powłoką chmur chłodny dzień śnieg
5 (sucho) suchy wiatr słoneczny dzień ciepły dzień chłodny dzień suchy pył unosi się w powietrzu rosa
6 (mokro) bryza łagodny deszczyk ciepły deszcz mgła przelotna mżawka wszystko jest przemoczone

 

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
6 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.