Dziewięć Światów

Społeczność ludzi

Ze względu na to, że Midgard jest najgęściej zaludniony, struktury społeczne są w nim najbardziej zróżnicowane. Niniejszy setting ograniczony jest do społeczności ludzi mieszkających w jego północnej, chłodnej części – zwanych Nordami. Regiony położone bardziej na południe, mogą posiadać zupełnie inne struktury i relacje między występującymi w nich klasami społecznymi. Różnić się mogą też kosmologią i wierzeniami. Informacje o nich mogą pojawiać się, jako opowieści z wypraw handlowych i łupieskich. Część z nich pochodzi od niewolników, którzy z danych regionów pochodzą.

Istoty rozumne i inne byty

Dziewięć światów zamieszkanych jest przez wiele istot rozumnych i bytów. Poniżej przedstawiam ich opisy.

Dziewięć Światów

Dziewięć światów, to setting fantastyczny osadzony w klimatach kultury i wierzeń ludów starogermańskich. Tworząc go wykorzystałem informacje historyczne, mitologię i fantazję, łącząc te trzy składniki w jedno. Mam nadzieję, że efekt pozwoli Wam na wiele ciekawych sesji.

Wilk szary

Wilki szare (Canis Lupus) to duże, drapieżne zwierzęta. Łączą się w stada. Watahy mogą liczyć nawet 20 sztuk. Zazwyczaj polują na zwierzęta kopytne. Niezmiernie rzadko atakują człowieka, o ile nie są sprowokowane lub bardzo głodne.

Niekiedy, w dalekich ostępach można spotkać szczególnie duże wilki - samotniki. Zazwyczaj wygonione ze stada, mogą być niebezpieczne i agresywne.

Złodzieje miejscy

Działają samotnie i w grupach. Tworzą gangi, które kontrolują małe obszary miasta. Oficjalnie nie tworzą większej organizacji, nieoficjalnie krążą pogłoski o królach złodziei.

Eryk - złodziej miejski

Stara się nie wyrózniać z tłumu. Jego ubranie przypomina typowo mieszczańskie odzienie, aczkolwiek pełne jest schowków i ukrytych kieszeni.

Bandyta / Łotr

Rozbójnik polujący na drogach na łatwe łupy od podróżnych i okolicznych chłopów. "Pieniądze albo życie, czy co tam masz", to jego dewiza. Rozbójnicy często łączą się w bandy - jeśli szlak jest uczęszczany to nawet spore i terroryzują najbliższą okolicę. Grupa 5-10 zbójców potrafi dopiec niejednej wiosce.

Łowca / Myśliwy

Człowiek lasu, przystosowany do życia w trudnym terenie. Żyje zazwyczaj z tego co upoluje lub znajdzie. Praktyczne, lekkie ubranie i prosta broń myśliwska to większość jego majątku. Zazwyczaj jest sam, czasami jednak łowcy łączą się w grupy od dwóch do pięciu osób.

Chłop

Typowy chłop w zgrzebnym przyodziewku, występuje "masowo" w każdej wiosce. Zazwyczaj gdzieś nieopodal będzie też jego żona / kobieta i stadko dzieci.

Strony

Subskrybuj RSS - Dziewięć Światów