wolni ludzie

Dziewięć Światów

Dziewięć światów, to setting fantastyczny osadzony w klimatach kultury i wierzeń ludów starogermańskich. Tworząc go wykorzystałem informacje historyczne, mitologię i fantazję, łącząc te trzy składniki w jedno. Mam nadzieję, że efekt pozwoli Wam na wiele ciekawych sesji.

Federacje wysp

Wyspy Winhersted rozrzucone są w sposób nieregularny, część z nich jednak utworzyła archipelagi, które dały początek trzem federacjom.

Cardamon

Cardamon jest niewielkim królestwem, które utrzymuje się z handlu przyprawą, od której wzięło swoją nazwę oraz pośrednictwa między pozostałymi państwami a dużą kolonią karasnoludzką, znajdującą się w "Górach Dzikich".

Zajazd pod Dębowym Liściem

Początkowo mieściła się tu jedynie królewska stajnia, w której kurierzy mogli zmienić konia, ale z czasem pojawiła się karczma, pełniąca również rolę faktorii handlowej a tuż obok niej wyrosło małe osiedle. Można tu przyzwoicie zjeść, wypić i odświeżyć się po podróży a także kupić nieco towarów i wyrobów rękodzielniczych, po znacznie korzystniejszych cenach niż na Wondolockim targowisku. Właścicielem zajazdu i nieformalnym przywódcą lokalnej społeczności jest Jan Świnka, przezwany tak od sposobu, w jaki się śmieje, przypominającego chrząkanie świni.

Wioska - Stare Złogi

W wiosce znajduje się podupadająca karczma, prowadzona przez Starego Mateusza - można w niej znaleźć nocleg i całkiem przyzwoite piwo, warzone przez karczmarza. Jadło jest mało urozmaicone, głównie ser, kasza, chleb, jaja i mięso. Czasami nieco dziczyzny.

Wójt wioski - Michał Krzywy (od krzywego uśmiechu) ma tendencje do wchodzenia w konflikt z prawem królestwa i nie zawsze działa w interesie podległych mu ludzi. Pełni rolę "starszego" wioski.

Subskrybuj RSS - wolni ludzie